[O1] Temperatura cieczy chłodzącej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzegorz1973
    Classic
    • 2007
    • 16

    [O1] Temperatura cieczy chłodzącej

    Guguś, napisałem cenę nowego w używkach na pewno da się znaleźć coś tańszego, chociażby na wskazanej przez ciebie aukcji
  • milun28
    Drive
    • 2006
    • 47

    #2
    [O1] Temperatura cieczy chłodzącej

    Witam

    Chciałbym zweryfikować z innym, czy temperatura cieczy chłodzącej jest u mnie OK. Generalnie chodzi mi o sytuację gdy za oknem jest 4-5 stopnia na minusie.
    Jakiś miesiąc temu wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej bo zaczął wariować, ale od tego czasu częściej spoglądam na zegar temperatury . Ostatnio jechałem około 10 km na trasie. Silnik zagrzał mi się do 90 stopni, w pewnym momencie w lesie było lekko z górki wiec odpuściłem gaz i w tym momencie temperatura nieco spadła (wg zegara tak około 80 stopni). Czy u was też tak jest czy jak już na lekkim mrozie złapie to "zegarowe" 90 stopni to trzyma mimo np jazdy na "luzie" czy wskazówka lekko z tej 90 schodzi ?

    Komentarz

    • super_gasior
      Classic
      • 2008
      • 7

      #3
      trzyma
      Artur

      Komentarz

      • Ths
        Rider
        • 2007
        • 317

        #4
        U mnie zauważyłem że zimą jak jadę na trasie to temperatura nigdy nie jest na 90 Zazwyczaj jest tak na ok 80 stopni. Zauważyłem że jak pojadę szybciej i w większym zakresie obrotów tak ok 4 - 5,5 (benzyna) to silnik osiąga 90. Sam się zastanawiam czy nie mam walniętego termostatu albo czegoś innego.

        Komentarz

        • oziemi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 399

          #5
          trzyma
          Niekoniecznie. Jeśli temperatura dopiero co skoczyla na 90 st. to przy włączonym dość zdecydowanie ogrzewaniu i niskich obrotach silnika (stanie w korku, tudzież jazda na luzie) tepm. może spaść nawet poniżej tych 80st. Generalnie normalne. Co innego, gdy slinik jest dobrze rozgrzany i temperatura cieczy dłuższy czas jest na 90st. wtedy wskazówka nie powinna już opaść :wink:

          [ Dodano: Pią 20 Lut, 09 14:03 ]
          Zamieszczone przez Ths
          U mnie zauważyłem że zimą jak jadę na trasie to temperatura nigdy nie jest na 90 Zazwyczaj jest tak na ok 80 stopni.
          Napewno nie jest to normalne, tymbardziej, że benzyna nagrzewa się szybciej od diesla. Być może termostat albo czujnik
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz

          • rogoz
            Rider
            • 2006
            • 397

            #6
            Re: Temperatura cieczy chłodzącej

            Zamieszczone przez milun28
            Ostatnio jechałem około 10 km na trasie. Silnik zagrzał mi się do 90 stopni, w pewnym momencie w lesie było lekko z górki wiec odpuściłem gaz i w tym momencie temperatura nieco spadła (wg zegara tak około 80 stopni).
            Może trafiłeś na moment otwarcia termostatu? Czy po dodaniu gazu temperatura wróciła do normy? Czy zjawisko powtarza się w trakcie dłuższej jazdy w trasie?

            Komentarz

            • Zoltar
              Rider
              • 2005
              • 722

              #7
              Termostat
              www.soft-car.pl
              www.chiptuning-gdansk.pl


              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
              - Wyłączanie DPF
              - Hamownia Obciążeniowa

              Komentarz

              • zurcio
                RS
                • 2008
                • 2046

                #8
                Zamieszczone przez oziemi
                Jeśli temperatura dopiero co skoczyla na 90 st. to przy włączonym dość zdecydowanie ogrzewaniu i niskich obrotach silnika (stanie w korku, tudzież jazda na luzie) tepm. może spaść nawet poniżej tych 80st. Generalnie normalne. Co innego, gdy slinik jest dobrze rozgrzany i temperatura cieczy dłuższy czas jest na 90st. wtedy wskazówka nie powinna już opaść
                Podobnie jest u mnie. Czasem podczas jazdy wyłączam ogrzewanie i szybciej się podnosi wskazówka temp., jak osiągnie 70-80st. włączam ogrzewanko i nawiew na szybke i nogi na max. a temp. spada na 50st.
                Kwestia kilku km i jest 90 na szafie.



                Generalnie powinno być wszystko w porządku. 10km to akurat na 90st. cieczy chłodzącej.
                Po takim przebiegu silnik raczej nie był w pełni rozgrzany.
                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                Komentarz

                • Maru 123
                  RS
                  • 2008
                  • 4660

                  #9
                  Ths, miałem tak samo- silnik nie dogrz\any ciągle----> czujnik :wink:
                  1.8T AGU L&K

                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                  Komentarz

                  • milun28
                    Drive
                    • 2006
                    • 47

                    #10
                    Muszę sprawdzić tak jak napisał kolega oziemi. Pojechać dłużej i dobrze rozgrzać silnik. Ale z tego tego co widzę to norma przy naszych TDI'kach

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11009
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      ja kiedyś jak było -20 rozgrzałem silnik i utkwiłem w korku
                      wtedy temperatura spadła do ok. 70 st i tak stała
                      jak pojechałem dalej to wskoczyło 90
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • gal anonimm
                        Classic
                        • 2008
                        • 15

                        #12
                        Zamieszczone przez krzynol
                        ja kiedyś jak było -20 rozgrzałem silnik i utkwiłem w korku
                        wtedy temperatura spadła do ok. 70 st i tak stała
                        jak pojechałem dalej to wskoczyło 90
                        u mnie to samo, wygląda na to ze Tdi juz tak ma;

                        Komentarz

                        • Ths
                          Rider
                          • 2007
                          • 317

                          #13
                          Przyznaje że szukałem informacji jak wymienić czujnik temp. ale potrzebuje jeszcze pomocy.
                          Rozumiem że da radę wymienić go samemu
                          Nie mogę znaleźć zdjęć gdzie tego cuda szukać (wszystkie fotki w historycznych postach nie działają) Silnik benzyna 1.6 74kW
                          Czy podczas wymiany trzeba odkręcić zbiornik z cieczą chłodzącą?
                          Co trzeba kupić oprócz samego czujnika - jakaś uszczelka, czy plastikowa zaślepka / zatrzask ?

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Ths, uważaj bo moze byc tak ze troche Ci ubędzie płynu wiec przygotuj sobie cos na dolewkę.
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Ja tez slyszalem opinie, ze jak waha sie temperatura od 80-90 to jest OK. Otoz nie jest OK
                              Wymienilem termostat i jedyna sytuacja kiedy temperatura spada przy nagrzanym silniku to wtedy kiedy stoi na wolnych obrotach i dam maksymalne obroty dmuchawy i max temperature, po kilku minutach widac jak wskaznik opada. Tylko kto to wytrzyma jak w samochodzie robi sie jak w saunie? W normalnych warunkach eksploatacyjnych trzyma rowno 90 stopni. Nie wazne czy stoje w korku czy jade 50km/h czy 150km/h
                              Czy nawalil czujnik latwo sprawdzic. Rano przed odpaleniem silnika trzeba zvagowac i sprawdzicy czy temperatura plynu pokrywa sie mniejwiecej z temperatura otoczenia. Jak roznice sa duze to czujnik pewnie szlag trafil.
                              Przed wymiana termostatu 90 wchodzilo tylko wtedy kiedy butowalem w trasie ale zaraz po odpuszczeniu gazu i eko jezdzie temperatura spadala do 80-85.
                              Ja tu mowie o TDI, ktory grzeje sie dluzej od benzynowych. Benzyna to powina w trymiga zagrzac sie i trzymac 90C

                              [ Dodano: Pią 20 Lut, 09 23:13 ]
                              Zamieszczone przez zurcio
                              Podobnie jest u mnie. Czasem podczas jazdy wyłączam ogrzewanie i szybciej się podnosi wskazówka temp., jak osiągnie 70-80st. włączam ogrzewanko i nawiew na szybke i nogi na max. a temp. spada na 50st.
                              Kwestia kilku km i jest 90 na szafie.
                              Czy przypadkiem O2 nie ma grzalki elektrycznej, wiec nawet przy zimnym silniku i tak poleci ciepelko z nawiewow?
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • Ths
                                Rider
                                • 2007
                                • 317

                                #16
                                Czy to cudo a zdjęciu to czujnik temperatury?(benzyna 1.6 74kW)
                                Po pierwsze primo ma tylko 2 styki widziałem nowsze mają po 4
                                Po drugie primo chyba żeby go wymienić trzeba wykręcić rurkę w której osadzony jest czujnik (czytałem na forum że trzeba jakąś zawleczkę wyciągnąć ale to chyba w TDI albo ja patrze nie na to co trzeba)
                                Po trzecie primo ultimo przy wymianie czujnika może się polać i to chyba zdrowo płyn chłodniczy





                                Komentarz

                                • fabia2
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 260

                                  #17
                                  Mysle ze moze sie przydac;-)
                                  Załączone pliki
                                  Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                                  Komentarz

                                  • adi747
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1138

                                    #18
                                    koledzy albo mi sie wydaje albo silnik grzeje sie szybciej niz ostatnio moze to przez to ze przy tych temperaturach teraz wolniej sie studzi ale np pokazywał dziś 50 stopni czyli wskazówka opadnięta a po przejechaniu 2-3 km delikatnie jadąc pokazywał 70 pase stopni czy to normalne?? poobserwuje jeszcze jutro
                                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                    była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                    2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                    JEST
                                    megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                    octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                    octavia 2 2.0TDI BKD

                                    Komentarz

                                    Pracuję...